Tuesday 1 October 2013

Next day…..


Mengajar umpama membuat konsert!!!


Bagi aku... mengajar umpama buat konsert kat depat pelajar... perlu ada persembahan yang menarik... gaya yang istimewa untuk tarik perhatian pelajar... agak mencabar seseorang yang bergelar Aku bila suara aku ni x ley nak jerit kuat2... jadi... terpaksa la wat latihan suara selalu supaya kekuatan valume dapat ditingkatkan.. emm cara penyusunan dan penyampaian bahasa juga penting... emm kalau dulu, wat presentation cakap main randuk jer... law tulis kat depan @note mest shotform dah ok... tapi sekolah.... semuanya kena lebih rinci haha cumil sangat... ^_^

lagi satu... kalau ngajar budak tingkatan satu (kebetulan aku diberi peluang mengajar pelajar kelas hujung)jadi..... mesti kena sedia xtra pen.. pensel.. pemadam... kertas... semua la... sebabnya dioarng ni macam2 hal akan buat... macam2 alasan kalau xnak tulis nota jadi ayat selalu aku guna... 

"nah ambil pen cikgu... cikgu bagi terus, tulis nota ckgu bg ni " kanak2 yang nakal cket nie kena ckap baik2... baru diorang jadi lembut ckit huhu... law ada peluang... baca ja doa hembus kat ubun2 mana tahu terang hati sikit... barula diorang rasa dihargai huhu...





No comments:

Post a Comment