Tuesday 1 October 2013

Second day n next!!!


Hari yang dinanti bagi fresh GSTT macam aku….. ehem!3x
Tibalah hari yang dinanti… aku bangun awal2 siap2 untuk pergi mengajar dengan bebaju kurung warna biru… aduh terasa ayu sangat+lemah lebut… hehe (perasan!!!). aku g mengajar tunggang motosikal jer… law naik kereta memang x ada… jadi rempit je. Lagipun jarak antara rumah aku dan sekolah tu x la jauh sangat…
Jadi sepanjang jalan aku tersenyum sambil aku rasa macam ada lagu yang dimainkan dekat telinga aku lagu ni….


Hahaha…. Bahagiakan bunyinye… jadi… dalam bahagia tu aku nervous jgak la sebab baru nak belajar sesuatu yang baru macam  tiba2 jadi ckgu kan hahaha.. aku harap sangat Allah swt lancarkan perjalanan aku sepanjang aku mengajar dekat sana. Niat aku satu… walaupun aku dap[at jadi guru hanya sementara,,,, tapi sekurang-kurangya aku diberi kesempatan untuk berbuat amal mengajar disamping dapat menasihati (mentarbiah) budak2 zaman sekarang nie huhu.
Oke… bila dah sampai dekat sekolah… aku diberi dua pilihan… nak duduk meja bilik guru atau meja bilik GURU DISIPLIN… huh! Confrm la bilik guru… bilik disiplin tu menakutkan… aku sendiri pun takut dekat ckg disiplin masa kolah dulu… inikan nak duduk sekali.. memang jauh panggang dari api huhu.
Jadi diringkaskan cerita aku berkenalan dengan semua guru2 kat sekolah tu… nice gila ckgu kat situ… x la garang macam ckgu sekolah aku dulu huhu. mybe aku dah besar.. bukan student lg.. Tapi soalan pertama yang selalu mereka akan Tanya umur berapa? Huhu…. Diorang ingat aku ni muda lagi… 23 dah le(haha muda la jugak tu)…

So… hari tu tugasnya cari buku2 teks dan sukatan matapelajaran je tugas aku.
Tapi aku dah mula mengajar beberapa kelas haritu.. tapi x banyak...jadi ulat buku balik la aku,,, banyak nak kena ulangkaji balik  ^_^



No comments:

Post a Comment